Filteren

Verfijn je keuze in deze categorie. Zoeken op auteur, ISBN, title of trefwoord? Dat kan eenvoudig via zoeken bovenaan.

Staat
Prijsrange
  • Filter

    Reviews

    Gemiddelde score voor Boek2

    Goede communicatie,

    snelle levering en prima verpakt.

    Extra korting

    %

    Meer boeken is meer korting!

    • Vanaf 5 boeken
    • Vanaf 10 boeken
    • Vanaf 15 boeken
    • Vanaf 20 boeken
    • 5% korting
    • 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

    De anorexiastrategie

    De anorexiastrategie

    Dikke paperback in goede staat. Leesvouwtjes in rug.

    Het is onrustig in het Nederlandse bedrijfsleven, Acquisities en fusies zijn schering en inslag, topmanagers komen en gaan, verlieswaarschuwingen volgen op winstaankondigingen. De Nederlandse onderneming gaat steeds meer lijken op het Amerikaanse bedrijf. Het belang van de aandeelhouder staat voorop, de ontwikkelingen op de beurs vormen het richtsnoer voor het handelen van vele topmanagers. Het gevolg is een kortzichtige jacht op kortetermijnrendementen. Investeringen leiden op korte termijn niet tot winst; kostenbesparingen, zoals inkrimping van het personeelsbestand, wel: de anorexiastrategie is geboren.De verspreiding van de anorexiastrategie onder invloed van het aandeelhouderkapitalisme heeft verstrekkende gevolgen voor het veelgeroemde Nederlandse poldermodel. De oriëntatie op de aandeelhouder en de beurs betekent dat andere belangen hieraan ondergeschikt worden gemaakt, vooral die van de werknemers. Zij worden steeds meer als kostenpost gezien en niet als hulpbron. Arjen van Witteloostuijn, hoogleraar bedrijfseconomie en bedrijfskunde, stelt in dit boek op aangenaam polemische wijze de anorexiastrategie aan de kaak. Hij analyseert op scherpzinnige wijze de huidige bedrijfseconomische mores en plaatst deze tegen de achtergrond van de macro-economische en internationale ontwikkelingen. Verder besteedt hij aandacht aan de processen van internationalisering en technologisering die in de moderne economie werkzaam zijn. Van Witteloostuijn doet meer dan het saneergedrag van de grote 'werkgevers' onder de loep nemen, hij geeft ook aan het anders kan. Hij laat zien dat een grotere zorg voor het personeel en aandacht voor innovatieve investeringen uiteindelijk belangrijkere stappen zijn op weg naar duurzame winstverbetering dan de botte bijl van de saneerbeul.

    Arjen van Witteloostuijn;

    € 7,00

    De kernkwaliteiten van...

    De kernkwaliteiten van het enneagram

    Hardback in goede staat.

    In De kernkwaliteiten van het Enneagram koppelen Daniel Ofman en Rita van der Weck twee dynamische ontwikkelingsmodellen aan elkaar, het kernkwadrant en het enneagram.

    Het enneagram is een model dat negen persoonlijkheidstypen en hun onderlinge interacties beschrijft. Dit eeuwenoude model vindt volgens overlevering zijn oorsprong in het Midden-Oosten. Elk van de negen typen heeft zijn eigen strategie die succes geeft en ook belemmeringen met zich mee brengt. De typen verschillen van kernkwaliteiten, in wat ze nastreven, in waar ze hun aandacht op richten, in wat ze vermijden en in wat ze in zichzelf willen ontwikkelen. De kracht van het enneagram ligt in groeiend zelfinzicht in het karakter van mens en organisatie.

    Het kernkwadrant geeft inzicht in de samenhang tussen iemands kernkwaliteit, valkuil, uitdaging en allergie. Het gaat hierbij vooral om het vinden van de balans tussen kernkwaliteit en uitdaging. De waarde van het kernkwadrant ligt in het ontdekken van de samenhang tussen onze kracht en onze zwakte, hoe goed en kwaad in elkaars verlengde liggen. Hierin is het eeuwenoude principe van het Yin-Yang denken terug te vinden.

    Hoe de kernkwaliteiten, valkuilen, uitdagingen, allergieën, irritaties en overeenkomsten van de negen enneagram-typen elkaar beïnvloeden komt in dit boek aan bod. Daarmee is een unieke koppeling gemaakt tussen twee waardevolle manieren om tot zelfinzicht te komen.

    Daniel Orfman; Rita van der Weck;

    € 5,00

    Generation Entrepreneur

    Generation Entrepreneur

    Paperback met flappen in goede staat. Engelstalig.

    Generation X was a demographic convenience, a neat label. Generation entrepreneur is reality; a movement of minds and bodies to the new rhythm of commerce. The new generation think differently about business. They are making connections that no one has thought of before. The change is evident even to the naked eye. In business, grey hair and conservative suits used to be compulsory. Button-down constraint was the order of the corporate day. Now fresh-faced entrepreneurs in combat pants stare out from countless business magazines. They don't conform. They have no need to belong. And, they ar wildly successful.

    The men and women who are the new wealth-creators and shapers of business are generation entrepreneur. This new breed of entrepreneurs think differently about life in general--and business in particular. They are the new generation of e-literate, entrepreneurial managers and knowledge workers and they are unlike anything that came before.

    Most people have heard of gen e's big hitters: thirty-somethings like Michael Dell, founder of Dell Corporation, and Jeff Bezos, founder of Amazon.com; and twenty-somethings like the co-founder of Netscape, Marc Andreessen. This is just the tip of the iceberg--and it's an iceberg that is sinking old-style corporations.

    "Generation Entrepreneur" takes the opportunity to define the moment and envisage the future. It examines generation e from every angle: Who are generation entrepreneur? What are their values? Is loyalty really dead? How do generation entrepreneurs balance their work and life? What are the implications for corporations? Where are the hotbeds of activity? What drives these peopleand what are their characteristics?

    Corporate man died out in the downsizing age. The Yuppies look neanderthal by comparison. Generation entrepreneur is running the show now--and making up the new rules of business as it goes along.

    Stuart Crainer; Des Dearlove;

    € 12,00

    Nieuwe producten en...

    Nieuwe producten en diensten bedenken versie 3.0

    Mooi exemplaar. Hardback als nieuw. Oblong.

    Het bedenken van succesvolle nieuwe producten of diensten is lastig. Slechts een op de zes innovatieprojecten haalt de markt. Omdat de klant er niet op zit te wachten, het intern aan draagvlak ontbreekt of omdat het technisch niet haalbaar is. Daarom is de VOORT innovatiemethode ontwikkeld. Met een intern team bedenk je in vijf stappen concrete nieuwe producten, diensten of businessmodellen. In een gestructureerd creatief proces keer je terug met drie tot vijf mini new business cases, vijftien weken na de kick-off. De methode is succesvol omdat je start met een innovatieopdracht, je zelf klantfricties ontdekt, de klant nauw betrokken is, je terugkeert met concrete business cases en je het gezamenlijk met een team doet. Dit zorgt voor intern draagvlak. De VOORT innovatiemethode is voor iedereen bruikbaar. Zowel voor diensten als producten en in business-to-business-of in business-to-consumermarkten. Meer dan dertig bedrijven en organisaties passen de methode toe. Sanoma Media heeft met deze methode de Libelle Academy en Work4Women bedacht en succesvol geïntroduceerd. Deze praktijkcase komt uitgebreid aan bod. Dit boek is een werkboek, bedoeld om de VOORT innovatiemethode zelf toe te passen. Het staat boordevol praktische inspiratie en bruikbare formats. Het bevat ook 35 creatieve technieken om zelf in het ideationproces te gebruiken. Over de auteurs Gijs van Wulfen, grondlegger van de VOORT innovatiemethode, is bedrijfseconoom, marketeer en innovatiefacilitator. Hij werkte in de foodsector en adviseerde bij achtereenvolgens Ernst & Young en Boer & Croon. Eind 2002 startte hij zijn eigen innovatieorganisatie die zich richt op opleiden, en het verspreiden en faciliteren van de VOORT innovatiemethode. Hij is een veelgevraagd spreker over innovatie op internationale congressen, seminars en workshops. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie.

    Gijs van Wulfen;

    € 14,00

    Testing Business Ideas

    Testing Business Ideas

    Softcover in redelijk goede staat. Butsje onderaan boek. Oblong. Engelstalig.

    A practical guide to effective business model testing 7 out of 10 new products fail to deliver on expectations. Testing Business Ideas aims to reverse that statistic. In the tradition of Alex Osterwalders global bestseller Business Model Generation, this practical guide contains a library of hands-on techniques for rapidly testing new business ideas. Testing Business Ideas explains how systematically testing business ideas dramatically reduces the risk and increases the likelihood of success for any new venture or business project. It builds on the internationally popular Business Model Canvas and Value Proposition Canvas by integrating Assumptions Mapping and other powerful lean startup-style experiments. Testing Business Ideas uses an engaging 4-color format to: Increase the success of any venture and decrease the risk of wasting time, money, and resources on bad ideas Close the knowledge gap between strategy and experimentationvalidation Identify and test your key business assumptions with the Business Model Canvas and Value Proposition Canvas A definitive field guide to business model testing, this book features practical tips for making major decisions that are not based on intuition and guesses. Testing Business Ideas shows leaders how to encourage an experimentation mindset within their organization and make experimentation a continuous, repeatable process.

    David J. Bland, Alexander Osterwalder;

    € 12,00

    Het innovatie doolhof

    Het innovatie doolhof

    Mooi exemplaar. Softcover met flappen als nieuw. Oblong.

    "Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega's schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken. Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en daar wil hij wat aan doen. Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen. Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen: 1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu? 2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu? 3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu? 4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu? Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is? Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler."-- Back cover.

    Gijs van Wulfen;

    € 20,00
    Bezig met laden...
    close

    Favorietenlijst