Filteren

Verfijn je keuze in deze categorie. Zoeken op auteur, ISBN, title of trefwoord? Dat kan eenvoudig via zoeken bovenaan.

Staat
Prijsrange
  • Filter

    Reviews

    Gemiddelde score voor Boek2

    Goede communicatie,

    snelle levering en prima verpakt.

    Extra korting

    %

    Meer boeken is meer korting!

    • Vanaf 5 boeken
    • Vanaf 10 boeken
    • Vanaf 15 boeken
    • Vanaf 20 boeken
    • 5% korting
    • 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

    Kennis maken, Leren in...

    Kennis maken, Leren in gezelschap

    Mooi exemplaar. Linnen band. Dikke hardback als nieuw. Stofomslag.

    Kennis en kennisontwikkeling zijn cruciaal voor het succes van individuen en organisaties. Daar zult u het waarschijnlijk mee eens zijn. Maar hoe zorgen we dan voor een zo optimaal mogelijke kennisontwikkeling? In dit boek wordt leren beschouwd als een proces waarin kennis gemaakt wordt. Dat is een proces dat zelden solitair plaatsvindt. Meestal gebeurt leren in gezelschap. Daar waar medewerkers met elkaar optrekken leren zij problemen op te lossen, in interactie met klanten, systemen en leidinggevenden. Deze leerprocessen voltrekken zich steeds meer op en rond het werk, zonder dat de betrokken medewerker er expliciet aandacht aan schenkt.
    Noch een buitenstaander, noch de lerende zelf bepalen bewust de componenten van het leren. Toch vinden leerprocessen plaats, autonoom en ongepland. Werken en leren zijn nauw met elkaar verbonden en kunnen we eigenlijk niet meer los van elkaar zien. De factoren die van invloed zijn op het leren hebben onverkort betekenis voor het werk.
    Dit boek is een zoektocht naar nieuwe benaderingen om leerprocessen in de context van werk te bevorderen. De auteurs kiezen daarbij onverhuld voor een perspectief dat gericht is op persoonlijke ontwikkeling, aansluitend bij individuele passie en gedrevenheid en samenwerking op basis van wederzijdse aantrekkelijkheid. De bijdragen zijn alle gestoeld op praktijkervaring in diverse organisaties en contexten. In 'Kennis maken: leren in gezelschap' vindt u een geheel aan theoretische en praktische perspectieven omtrent het inrichten van leerprocessen.

    Mariel Rondeel; Sibrenne Wagenaar (red.);

    € 5,00

    Strategisch...

    Strategisch partnerschap. Wat is wijsheid?

    Mooi exemplaar. Paperback als nieuw.

    Er is al veel geschreven over falende bestuurders en toezichthouders, ook in het semipublieke domein. Het wordt tijd om op basis van de lessons learned op zoek te gaan naar een nieuw perspectief op governance. Als reactie op de misstanden is de ontwikkeling van de governance de laatste jaren nogal technisch en procedureel van aard geweest. De regels en het afvinkgedrag leken te domineren. Angst en wantrouwen overheersten. In Strategisch partnerschap: wat is wijsheid? wordt een nieuw concept van governance gelanceerd, waarin bestuur en intern toezicht zich op een andere manier tot elkaar en andere betrokkenen verhouden. Bij strategisch partnerschap staat niet de procedurele omgang maar het inhoudelijk debat centraal. Rienk Goodijk laat aan de hand van zijn onderzoek naar betere practices en vele praktijkervaringen zien dat een dergelijke verhouding tussen bestuur en toezicht, aan de 'voorkant' en in betrokkenheid met stakeholders, veel kan opleveren. Niet het afvinken maar de aanspreekbaarheid leidt tot substantiële verbeteringen. Rolvastheid verandert in rolbewustzijn. Dat vraagt wijsheid ... Met een korte introductie van Jaap Winter:"dit boek geeft waardevolle handreikingen en inzichten om als bestuurders en toezichthouders te oefenen in wederzijds leren". Over de auteur Prof. dr. ir. Rienk Goodijk (1956) is werkzaam als senior adviseur op het gebied van bestuur en toezicht bij GITP en sinds 2015 tevens als bijzonder hoogleraar Governance in het semipublieke domein verbonden aan het Zijlstra Center van de VU in Amsterdam. Eerder hield hij zich als bijzonder hoogleraar Corporate governance en medezeggenschap aan de RU Groningen bezig met de ontwikkeling van het bestuurlijk functioneren en de betrokkenheid van stakeholders in de private sector. Later was hij nog bijzonder hoogleraar Governance in de semipublieke sector bij TiasNimbas van Tilburg University. Hij probeert als bedrijfskundige afgestudeerd aan de Universiteit van Twente wetenschap en praktijk met elkaar te verbinden en stimuleert de multidisciplinaire benadering van het thema governance. De laatste jaren richten zijn onderzoek en advisering zich vooral op de kwaliteit van bestuur en intern toezicht binnen (semi)publieke organisaties. Met name de onderlinge relatie tussen bestuur en toezicht heeft daarbij zijn aandacht. Als academic director is hij mede verantwoordelijk voor opleidingsactiviteiten voor bestuurders en toezichthouders.Goodijk is een veelgevraagd spreker op congressen en studiebijeenkomsten en heeft inmiddels een tiental boeken en vele publicaties op zijn naam staan, onder andere over de herwaardering van Rijnlandse principes, de oorzaken en patronen van falend toezicht en nieuwe inzichten op het gebied van governance. Ook is hij lid van diverse advies- en toezichthoudende organen.

    Rienk Goodijk;

    € 11,50

    De ondergang van de...

    De ondergang van de Nederlandse leraar

    Paperback in redelijk goede staat. Leesvouw in rug. Enkele vouwtjes. Prima leesexemplaar.

    Het onderwijs is bijna dagelijks negatief in het nieuws met kwaliteitsverlies, Het Nieuwe Leren, fraude, geweld, te veel managers, segregatie, schaalvergroting en een lerarentekort. Cijfers leren dat door twintig jaar zuinig overheidsbeleid het hoger onderwijs is ontzien en het basisonderwijs kleinere klassen heeft gekregen, maar dat daardoor het voortgezet onderwijs budgettair door de mangel is gehaald. Terwijl juist in dit deel van het Nederlandse onderwijssysteem de schoolorganisatie, het curriculum en de pedagogisch-didactische aanpak ingrijpend op de schop zijn genomen. In dit vernieuwingsproces lijken de afzonderlijke beleidsmaatregelen heel zinnig geweest. Bij elkaar opgeteld hebben ze helaas een vernietigende uitwerking op de beroepstrots en het functioneren van de leraar. Door dit alles lopen de prestaties terug. De aansluiting met het vervolgonderwijs verslechtert en leerlingen stromen steeds vaker af naar lagere schooltypen. Met de aanstaande pensionering van een groot deel van het lerarenkorps dreigt bovendien een heuse personeelscrisis. Hoe de leraar is opgeleid, wat zijn kwaliteiten zijn en op welke wijze hij en zijn school pubers aan deze samenleving weten te binden, het zijn de prangende kwesties van de nabije toekomst. De Europese doelstelling is dat vanaf 2010 vijftig procent van de jongeren een diploma hoger onderwijs haalt. In Nederland gaat zestig procent naar het vmbo, een aanzienlijk deel daarvan behaalt nimmer een startkwalificatie. Voor het onderwijs is het nu of nooit.

    Ton van Haperen;

    € 4,00

    Wij eisen les!

    Wij eisen les!

    Paperback in redelijke staat. Rug scheef gelezen. Binnenwerk netjes.

    Wij eisen les! bevat Truijens’ beste columns, beschouwingen en reportages over leren en lezen, moederschap en opvoeding. Kritisch, scherp, vol zelfspot, maar nooit zwartgallig. Leerlingen gaan de straat op met spandoeken waarop staat: ‘Wij eisen les!!!’ Onderwijsvernieuwingen als het nieuwe leren, de basisvorming en het Studiehuis draaiden grotendeels op een mislukking uit. Kritische leraren krijgen door hun management een zwijgplicht opgelegd. Hoogleraren klagen over de treurige basiskennis van hun eerstejaars. mbo’s schaffen het vak Nederlands af. Pabo-studenten zakken massaal voor reken- en taaltoetsen. Ouders stappen naar de rechter om een plaatsje voor hun kind op een gymnasium te eisen. Leraren voelen zich overbelast en onderbetaald. Er dreigt een kolossaal lerarentekort. Een parlementaire onderzoekscommissie stelt vast dat de overheid het onderwijs ‘ernstig heeft verwaarloosd’.


    De afgelopen jaren was onderwijs in Nederland regelmatig voorpaginanieuws. Niet goed voor een land dat zo graag een kenniseconomie wil zijn. Alleen de commerciële onderwijskundige adviesbureaus deden gouden zaken. Zij drongen aan op nóg meer vernieuwing. En de ouders? Hoe vinden zij een school waar hun kind het niet alleen gezellig heeft, maar ook iets leert? Is vrijheid van onderwijs een wassen neus, nu de monocultuur van het ‘competentiegerichte leren’ oprukt? Of kan het, nu het dieptepunt is bereikt, alleen maar beter gaan? In Wij eisen les! neemt Aleid Truijens de vernieuwingsdrift en alle gevolgen daarvan genadeloos onder de loep.

    Aleid Truijens;

    € 4,00
    Bezig met laden...
    close

    Favorietenlijst