Filteren

Verfijn je keuze in deze categorie. Zoeken op auteur, ISBN, title of trefwoord? Dat kan eenvoudig via zoeken bovenaan.

Staat
Prijsrange
  • Filter

    Reviews

    Gemiddelde score voor Boek2

    Goede communicatie,

    snelle levering en prima verpakt.

    Extra korting

    %

    Meer boeken is meer korting!

    • Vanaf 5 boeken
    • Vanaf 10 boeken
    • Vanaf 15 boeken
    • Vanaf 20 boeken
    • 5% korting
    • 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

    De anorexiastrategie

    De anorexiastrategie

    Dikke paperback in goede staat. Leesvouwtjes in rug.

    Het is onrustig in het Nederlandse bedrijfsleven, Acquisities en fusies zijn schering en inslag, topmanagers komen en gaan, verlieswaarschuwingen volgen op winstaankondigingen. De Nederlandse onderneming gaat steeds meer lijken op het Amerikaanse bedrijf. Het belang van de aandeelhouder staat voorop, de ontwikkelingen op de beurs vormen het richtsnoer voor het handelen van vele topmanagers. Het gevolg is een kortzichtige jacht op kortetermijnrendementen. Investeringen leiden op korte termijn niet tot winst; kostenbesparingen, zoals inkrimping van het personeelsbestand, wel: de anorexiastrategie is geboren.De verspreiding van de anorexiastrategie onder invloed van het aandeelhouderkapitalisme heeft verstrekkende gevolgen voor het veelgeroemde Nederlandse poldermodel. De oriëntatie op de aandeelhouder en de beurs betekent dat andere belangen hieraan ondergeschikt worden gemaakt, vooral die van de werknemers. Zij worden steeds meer als kostenpost gezien en niet als hulpbron. Arjen van Witteloostuijn, hoogleraar bedrijfseconomie en bedrijfskunde, stelt in dit boek op aangenaam polemische wijze de anorexiastrategie aan de kaak. Hij analyseert op scherpzinnige wijze de huidige bedrijfseconomische mores en plaatst deze tegen de achtergrond van de macro-economische en internationale ontwikkelingen. Verder besteedt hij aandacht aan de processen van internationalisering en technologisering die in de moderne economie werkzaam zijn. Van Witteloostuijn doet meer dan het saneergedrag van de grote 'werkgevers' onder de loep nemen, hij geeft ook aan het anders kan. Hij laat zien dat een grotere zorg voor het personeel en aandacht voor innovatieve investeringen uiteindelijk belangrijkere stappen zijn op weg naar duurzame winstverbetering dan de botte bijl van de saneerbeul.

    Arjen van Witteloostuijn;

    € 7,00

    De kernkwaliteiten van...

    De kernkwaliteiten van het enneagram

    Hardback in goede staat.

    In De kernkwaliteiten van het Enneagram koppelen Daniel Ofman en Rita van der Weck twee dynamische ontwikkelingsmodellen aan elkaar, het kernkwadrant en het enneagram.

    Het enneagram is een model dat negen persoonlijkheidstypen en hun onderlinge interacties beschrijft. Dit eeuwenoude model vindt volgens overlevering zijn oorsprong in het Midden-Oosten. Elk van de negen typen heeft zijn eigen strategie die succes geeft en ook belemmeringen met zich mee brengt. De typen verschillen van kernkwaliteiten, in wat ze nastreven, in waar ze hun aandacht op richten, in wat ze vermijden en in wat ze in zichzelf willen ontwikkelen. De kracht van het enneagram ligt in groeiend zelfinzicht in het karakter van mens en organisatie.

    Het kernkwadrant geeft inzicht in de samenhang tussen iemands kernkwaliteit, valkuil, uitdaging en allergie. Het gaat hierbij vooral om het vinden van de balans tussen kernkwaliteit en uitdaging. De waarde van het kernkwadrant ligt in het ontdekken van de samenhang tussen onze kracht en onze zwakte, hoe goed en kwaad in elkaars verlengde liggen. Hierin is het eeuwenoude principe van het Yin-Yang denken terug te vinden.

    Hoe de kernkwaliteiten, valkuilen, uitdagingen, allergieën, irritaties en overeenkomsten van de negen enneagram-typen elkaar beïnvloeden komt in dit boek aan bod. Daarmee is een unieke koppeling gemaakt tussen twee waardevolle manieren om tot zelfinzicht te komen.

    Daniel Orfman; Rita van der Weck;

    € 5,00

    Short Stories in...

    Short Stories in Swedish for Beginners

    Paperback als nieuw. Let op: tekst overwegend in Zweeds! Pocket.

    An unmissable collection of eight unconventional and captivating short stories for young and adult learners. Short Stories in Swedish for Beginners has been written especially for students from beginner to intermediate level, designed to give a sense of achievement, and most importantly - enjoyment! Mapped to A2-B1 on the Common European Framework of Reference, these eight captivating stories will both entertain you, and give you a feeling of progress when reading.

    What does this book give you?
    · Eight stories in a variety of exciting genres, from science fiction and crime to history and thriller - making reading fun, while you learn a wide range of new vocabulary
    · Controlled language at your level, including the 1000 most frequent words, to help you progress confidently
    · Authentic spoken dialogues, to help you learn conversational expressions and improve your speaking ability
    · Pleasure! It's much easier to learn a new language when you're having fun, and research shows that if you're enjoying reading in a foreign language, you won't experience the usual feelings of frustration - 'It's too hard!' 'I don't understand!'
    · Accessible grammar so you learn new structures naturally, in a stress-free way

    Carefully curated to make learning a new language easy, these stories include key features that will support and consolidate your progress, including

    · A glossary for bolded words in each text
    · A bilingual word list
    · Full plot summary
    · Comprehension questions after each chapter.

    As a result, you will be able to focus on enjoying reading, delighting in your improved range of vocabulary and grasp of the language, without ever feeling overwhelmed or frustrated. From science fiction to fantasy, to crime and thrillers, Short Stories in Swedish for Beginners will make learning Swedish easy and enjoyable.

    Olly Richards;

    € 6,00

    Het vrije brein

    Het vrije brein

    Paperback, als nieuw

    Het vrije brein van Idriss Aberkane pleit voor nieuwe leermethoden en een persoonlijke revolutie. Ons brein kan veel meer dan we denken! Hoe? Door eerst ons olifantentouwtje te breken. In principe kan iedereen wiskunde leren, verscheidene talen spreken en zich allerlei vaardigheden eigen maken. Behalve een werkgeheugen hebben we ook een procesgeheugen, een verhalend geheugen en een ruimtelijk geheugen. Daarmee kan ons brein nieuwe wegen of snelheden vinden. Idriss Aberkane geeft uitleg, biedt denkopdrachten en houdt een enthousiast pleidooi voor spelend leren en de bevrijding van onze hersenen. Een geniale brain-opener voor iedereen. Als je een heel jong olifantje een touwtje om zijn poot doet, kan hij niet weglopen. Dertig jaar later loopt hij nog niet weg, als hij datzelfde babytouwtje aan zijn poot heeft. Zo is het ook met ons brein, op heel veel terreinen laten jij en ik ons onnodig beperken. Dus weg met dat touwtje. Een explosief boek. Le Point Idriss Aberkane (1986, van Marokkaans-Franse afkomst) is internationaal onderwijsadviseur en een sprankelende persoonlijkheid. Hij heeft drie doctoraten, in neurowetenschappen, filosofie en economie. Het vrije brein is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek naar leermethoden en de werking van ons geheugen. Een belangrijk boek, omdat Aberkane ontwikkelingen in de neurowetenschap uitlegt aan het grote publiek, en aan wetenschappers uit andere disciplines. Pierre Collet, Universiteit van Straatsburg.

    Idriss Aberkane ;

    € 6,00

    Generation Entrepreneur

    Generation Entrepreneur

    Paperback met flappen in goede staat. Engelstalig.

    Generation X was a demographic convenience, a neat label. Generation entrepreneur is reality; a movement of minds and bodies to the new rhythm of commerce. The new generation think differently about business. They are making connections that no one has thought of before. The change is evident even to the naked eye. In business, grey hair and conservative suits used to be compulsory. Button-down constraint was the order of the corporate day. Now fresh-faced entrepreneurs in combat pants stare out from countless business magazines. They don't conform. They have no need to belong. And, they ar wildly successful.

    The men and women who are the new wealth-creators and shapers of business are generation entrepreneur. This new breed of entrepreneurs think differently about life in general--and business in particular. They are the new generation of e-literate, entrepreneurial managers and knowledge workers and they are unlike anything that came before.

    Most people have heard of gen e's big hitters: thirty-somethings like Michael Dell, founder of Dell Corporation, and Jeff Bezos, founder of Amazon.com; and twenty-somethings like the co-founder of Netscape, Marc Andreessen. This is just the tip of the iceberg--and it's an iceberg that is sinking old-style corporations.

    "Generation Entrepreneur" takes the opportunity to define the moment and envisage the future. It examines generation e from every angle: Who are generation entrepreneur? What are their values? Is loyalty really dead? How do generation entrepreneurs balance their work and life? What are the implications for corporations? Where are the hotbeds of activity? What drives these peopleand what are their characteristics?

    Corporate man died out in the downsizing age. The Yuppies look neanderthal by comparison. Generation entrepreneur is running the show now--and making up the new rules of business as it goes along.

    Stuart Crainer; Des Dearlove;

    € 12,00
    Bezig met laden...
    close

    Favorietenlijst