Filteren

Verfijn je keuze in deze categorie. Zoeken op auteur, ISBN, title of trefwoord? Dat kan eenvoudig via zoeken bovenaan.

Staat
Prijsrange
  • Filter

    Reviews

    Gemiddelde score voor Boek2

    Goede communicatie,

    snelle levering en prima verpakt.

    Extra korting

    %

    Meer boeken is meer korting!

    • Vanaf 5 boeken
    • Vanaf 10 boeken
    • Vanaf 15 boeken
    • Vanaf 20 boeken
    • 5% korting
    • 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

    Waarom feedback niet...

    Waarom feedback niet werkt

    Paperback in goede staat. Naam met kleine aantekening op titelpagina.

    Charles S. Jacobs Waarom feedback niet werkt en andere managementlessen uit de neurowetenschap Dit boek zet de theorie over management op zijn kop en zal blijvende invloed hebben op hoe die wordt onderwezen op opleidingen en toegepast in bedrijven. Publisher's Weekly Managers en manegers in spe moeten dit lezen! Booklist Hersenonderzoek toont aan: vrijwel alles wat managers denken te weten over motivatie en functioneren van hun medewerkers is fout! Recent neurowetenschappelijk onderzoek levert spectaculaire nieuwe inzichten op over wat mensen werkelijk aanspoort. Voor succes is een bepaalde mate van trots, eigenwaarde, tevredenheid en geluk nodig en zulke emoties komen anders tot stand dan managers meestal denken. Hun methoden om mensen tot betere prestaties aan te sporen werken daarom nauwelijks. Met breinscans kan precies getoond worden wat mensen écht motiveert en inspireert. Die kennis is goud waard voor managers en leidinggevenden, maar betekent ook dat zij mensen heel anders moeten aanpakken dan zij gewend waren… Charles S. Jacobs is consultant en oprichter van de Amherst Consulting Group. Hij adviseert topmanagers in Europa, Azië en de VS, onder meer van Citigroup, Exxon en andere internationals uit de Fortune Top 100. Jacobs is een veelgevraagd spreker over de praktische toepassingen van recent wetenschappelijk onderzoek op management en leiderschap.

    Charles S. Jacobs;

    € 6,50

    Succesvol werken aan...

    Succesvol werken aan je competenties

    Paperback, in zeer goede staat

    Succesvol werken aan je competenties is een uitdagend en nuttig boek dat antwoord geeft op de vragen:

    • Wat zijn mijn competenties en welke baan past bij mij?
    • Ben ik competent voor de functie die ik ambieer?
    • Voor welke andere of hogere functie kan ik competent worden?
    • Welke gedrags-, team- en functiecompetenties bezit ik?
    • Wat zijn de grenzen van mijn competenties?
    • Welke competenties kan ik wel en welke kan ik niet ontwikkelen?
    • Welke leermethoden leiden mij naar betere competenties?


    Dit boek maakt je duidelijk wat je competenties zijn. Je gaat op zoek naar je ambities, interesses, of inventariseert je opleiding, ervaringen en prestaties. Door het benoemen en beschrijven van concrete resultaten, het maken van opdrachten en de daaruit volgende bekwaamheden krijg je je competenties op een rij. Je krijgt tevens inzicht in competenties die je verder kunt ontwikkelen.

    In het boek wisselen praktijkinformatie, opdrachten en reflecties elkaar af en leiden uiteindelijk tot een persoonlijk competentieprofiel dat inzicht geeft of je wel of niet geschikt bent voor een bepaalde functie.

    Het boek is bedoeld voor ambitieuze mensen die de juiste studie, baan of loopbaan willen kiezen. Voor medewerkers en managers, leiders en ondernemers, studenten en leraren, cursisten en trainers, professionals en personeelsadviseurs, carrièremakers en loopbaanadviseurs.

    Ton Rijkers is directeur van RatioConsult. Hij adviseert en coacht groepen op de competentie-gebieden, teambuilding, leidinggeven, spiritualiteit, communicatie en opleiding. Het boek Succesvol werken aan je competenties is genomineerd voor het Managementboek van het jaar 2004.

    Ton Rijkers is directeur van RatioConsult. Hij adviseert en coacht groepen op de competentie-gebieden, teambuilding, leidinggeven, spiritualiteit, communicatie en opleiding.

    A.A.M. Rijkers ;

    € 4,50

    Put Your Mindset to Work

    Put Your Mindset to Work

    Engelstalige paperback, in zeer goede staat

    'The insights in this brilliant book could have saved me and any top employer a lot of elementary mistakes, never mind the additional cost of bad decisions' Gordon Roddick, co-founder The Body Shop

    The right mindset can make you three times more likely to get the job you want and even less likely to lose it later.

    ------------------------------------------------------------------

    What does it take to get and keep the job you want? Ninety-six percent of employers argue that it's not just about having the right skills for the position- it's all about the right mindset.

    Two world-leading experts on the subject, Reed and Stoltz know what employers really want from the people they hire and keep. According to their extensive and globally-acclaimed research, there is a specific set of mental traits, or what they call the '3G Mindset' that will make you exponentially more desirable to potential employers:

    - Global: The big-picture perspective to compete on a global scale in any job
    - Good: A positive force with an unwavering moral compass
    - Grit: the tenacity and resilience to thrive on adversity

    In these unstable times, everyone wants to stand out from the crowd and secure a rewarding job with long-term potential. This book will show you how.

    ------------------------------------------------------------------

    'A powerful model and toolkit that will equip leaders at all levels to tackle challenges and lead others with exceptional results' Joshua Margolis, professor of business administration, Harvard Business School

    James Reed [en] Paul Gordon Stoltz ;

    € 7,50

    De anorexiastrategie

    De anorexiastrategie

    Dikke paperback in goede staat. Leesvouwtjes in rug.

    Het is onrustig in het Nederlandse bedrijfsleven, Acquisities en fusies zijn schering en inslag, topmanagers komen en gaan, verlieswaarschuwingen volgen op winstaankondigingen. De Nederlandse onderneming gaat steeds meer lijken op het Amerikaanse bedrijf. Het belang van de aandeelhouder staat voorop, de ontwikkelingen op de beurs vormen het richtsnoer voor het handelen van vele topmanagers. Het gevolg is een kortzichtige jacht op kortetermijnrendementen. Investeringen leiden op korte termijn niet tot winst; kostenbesparingen, zoals inkrimping van het personeelsbestand, wel: de anorexiastrategie is geboren.De verspreiding van de anorexiastrategie onder invloed van het aandeelhouderkapitalisme heeft verstrekkende gevolgen voor het veelgeroemde Nederlandse poldermodel. De oriëntatie op de aandeelhouder en de beurs betekent dat andere belangen hieraan ondergeschikt worden gemaakt, vooral die van de werknemers. Zij worden steeds meer als kostenpost gezien en niet als hulpbron. Arjen van Witteloostuijn, hoogleraar bedrijfseconomie en bedrijfskunde, stelt in dit boek op aangenaam polemische wijze de anorexiastrategie aan de kaak. Hij analyseert op scherpzinnige wijze de huidige bedrijfseconomische mores en plaatst deze tegen de achtergrond van de macro-economische en internationale ontwikkelingen. Verder besteedt hij aandacht aan de processen van internationalisering en technologisering die in de moderne economie werkzaam zijn. Van Witteloostuijn doet meer dan het saneergedrag van de grote 'werkgevers' onder de loep nemen, hij geeft ook aan het anders kan. Hij laat zien dat een grotere zorg voor het personeel en aandacht voor innovatieve investeringen uiteindelijk belangrijkere stappen zijn op weg naar duurzame winstverbetering dan de botte bijl van de saneerbeul.

    Arjen van Witteloostuijn;

    € 7,00

    De kernkwaliteiten van...

    De kernkwaliteiten van het enneagram

    Hardback in goede staat.

    In De kernkwaliteiten van het Enneagram koppelen Daniel Ofman en Rita van der Weck twee dynamische ontwikkelingsmodellen aan elkaar, het kernkwadrant en het enneagram.

    Het enneagram is een model dat negen persoonlijkheidstypen en hun onderlinge interacties beschrijft. Dit eeuwenoude model vindt volgens overlevering zijn oorsprong in het Midden-Oosten. Elk van de negen typen heeft zijn eigen strategie die succes geeft en ook belemmeringen met zich mee brengt. De typen verschillen van kernkwaliteiten, in wat ze nastreven, in waar ze hun aandacht op richten, in wat ze vermijden en in wat ze in zichzelf willen ontwikkelen. De kracht van het enneagram ligt in groeiend zelfinzicht in het karakter van mens en organisatie.

    Het kernkwadrant geeft inzicht in de samenhang tussen iemands kernkwaliteit, valkuil, uitdaging en allergie. Het gaat hierbij vooral om het vinden van de balans tussen kernkwaliteit en uitdaging. De waarde van het kernkwadrant ligt in het ontdekken van de samenhang tussen onze kracht en onze zwakte, hoe goed en kwaad in elkaars verlengde liggen. Hierin is het eeuwenoude principe van het Yin-Yang denken terug te vinden.

    Hoe de kernkwaliteiten, valkuilen, uitdagingen, allergieën, irritaties en overeenkomsten van de negen enneagram-typen elkaar beïnvloeden komt in dit boek aan bod. Daarmee is een unieke koppeling gemaakt tussen twee waardevolle manieren om tot zelfinzicht te komen.

    Daniel Orfman; Rita van der Weck;

    € 5,00
    Bezig met laden...
    close

    Favorietenlijst