• 10% korting
    • 15% korting
    • 20% korting

Een man van drie levens

Een man van drie levens

Dikke paperback in redelijk goede staat. Rug verkleurd en leesvouwtjes. Geillustreerd.

Robert van Gulik was een bijzonder veelzijdig man een kenner zonder weerga van de Chinese en Japanse taal en cultuur kalligraaf schrijver en diplomaat Hij vertaalde met evenveel gemak Tibetaanse en Sanskriet teksten als javaanse wajangverhalen Wereldwijde bekendheid verkreeg hij vooral door zijn spannende Rechter Tie-detectiveromans Maar ook zijn andere, geleerde boeken blijven hun waarde behouden, zoals dat over de klassieke Chinese luit en zijn standaardwerk over het seksuele leven In het oude China Van Gulik was evenzeer thuis in China en Japan als in Europa en leefde in die zin ‘drie levens’ Zijn loopbaan als diplomaat, die hem na China en japan naar Indie, het Midden-Oosten en Maleisië bracht, eindigde in Japan en Korea, waar hij gelijktijdig als ambassadeur diende. Hij stierf In 1967, op zevenenvijftigjarige leeftijd. t Van Gulik komt in deze boeiende biografie naar voren als een geleerde met schelmse trekken en grote humor; een bekwaam diplomaat, maar die geheel zijn gang gaat, niet in hiërarchische termen denkt en zich meer interesseert voor de cultuur dan voor de politiek, meer voor de mensen, de dieren, de dingen om hem heen dan voor de glamour van zijn beroep. Zijn kleurrijke leven en zijn werk worden door de auteurs op levendige wijze getekend. Daarbij wordt onder andere gebruik gemaakt van Robert van Guliks zakagenda'’s en nagelaten autobiografische aantekeningen, waaruit ruimschoots wordt geciteerd. Zo komt in deze levensbeschrijving ook de beschrevene zelf aan het woord. DRS. C.D. BARKMAN is sinoloog en oud-diplomaat. Hij kende Van Gulik goed en is evenals hij ambassadeur geweest in Korea en Japan. MEVROUW DRS. H. DE VRIES-VAN DER HOEVEN is eveneens sinoloog, was zelf in de buitenlandse dienst en trouwde met een Nederlands diplomaat. Zij en haar man waren met Van Gulik bevriend en dienden onder hem in Tokio.

Carl D. Barkman; H. de Vries-Van der Hoeven;

€ 4,00

Kennis maken, Leren in...

Kennis maken, Leren in gezelschap

Mooi exemplaar. Linnen band. Dikke hardback als nieuw. Stofomslag.

Kennis en kennisontwikkeling zijn cruciaal voor het succes van individuen en organisaties. Daar zult u het waarschijnlijk mee eens zijn. Maar hoe zorgen we dan voor een zo optimaal mogelijke kennisontwikkeling? In dit boek wordt leren beschouwd als een proces waarin kennis gemaakt wordt. Dat is een proces dat zelden solitair plaatsvindt. Meestal gebeurt leren in gezelschap. Daar waar medewerkers met elkaar optrekken leren zij problemen op te lossen, in interactie met klanten, systemen en leidinggevenden. Deze leerprocessen voltrekken zich steeds meer op en rond het werk, zonder dat de betrokken medewerker er expliciet aandacht aan schenkt.
    Noch een buitenstaander, noch de lerende zelf bepalen bewust de componenten van het leren. Toch vinden leerprocessen plaats, autonoom en ongepland. Werken en leren zijn nauw met elkaar verbonden en kunnen we eigenlijk niet meer los van elkaar zien. De factoren die van invloed zijn op het leren hebben onverkort betekenis voor het werk.
    Dit boek is een zoektocht naar nieuwe benaderingen om leerprocessen in de context van werk te bevorderen. De auteurs kiezen daarbij onverhuld voor een perspectief dat gericht is op persoonlijke ontwikkeling, aansluitend bij individuele passie en gedrevenheid en samenwerking op basis van wederzijdse aantrekkelijkheid. De bijdragen zijn alle gestoeld op praktijkervaring in diverse organisaties en contexten. In 'Kennis maken: leren in gezelschap' vindt u een geheel aan theoretische en praktische perspectieven omtrent het inrichten van leerprocessen.

Mariel Rondeel; Sibrenne Wagenaar (red.);

€ 5,00
    Bezig met laden...